ANDREA - a full time Yoga, Pilates and Tai Chi instructor.

I fell in love with yoga over seven years ago, when I got a Nintendo DS and bought a game called Let's Yoga. From then, I began 'playing' yoga everyday, sometimes twice a day. At first, the practice was more physical for me, but after few months I started to really count on yoga to bring me a sense of calm during especially chaotic days. Soon after, I began recognizing the benefits of a regular asana and meditation practice and continued to incorporate yoga daily - not just during times of chaos. I found myself feeling more energized, more compassionate, happier, and with more awareness. Now, I teach full-time and couldn't be happier to do what I love. What began as a physical practice for strength and flexibility quickly became a lifestyle. I teach my students to take their yoga off the mat and apply the principles learned in the class to their lives outside of the studio. I do not only teach my philosophy, I live it.

Tuesday 2 October 2012

Cviky na rovný chrbátik

Dnes sa konečne cítim lepšie, tak som sa hneď vrhla do úlohy, ktorú mi dala kamoška Lucka. Pýtala sa ma na jogové cviky, ktoré sú dobré na vyrovnanie chrbta. Popravde, všetky cviky sú zamerané na rovné držanie chrbtice, ale ma poprosila, aby som vybrala jednoduchšie, aby ju to aj bavilo :)

Tak som dnes pripravila cviky,  karimatku a tak, no a čo sa mi nestalo, chcela som si dat ponozky a pod nimi obrovský pavúk anglický, och! Tak som to musela najprv predýchať a až tak som nafotila fotky :/ no hrozné, čo si tie pavúky dovoľujú...

Tak tu sú cviky na vystieranie chrbta :)

Motýľ - pekne vystretý chrbátik je tu to najdôležitejšie, tlačenie kolien až po zem je druhoradé. Toto je veľmi milá póza a aj dýcha sa v nej veľmi dobre.

A Mačka je samozrejme tiež vynikajúca na chrbátik - pri výdychu si ho poriadne zaguľaťte...

... a pri nádychu prehnite poriadne celú chrbticu.

Nízky výpad - jedno koleno pokrčte, druhú nohu vystrite dozadu a ruky ťahajte kolmo hore. Tak sa chrbát pekne vystrie.

Doska smerujúca hore (tieto názvy sú riadne :D) - na rukách sa držíme pekne vystreto, hlava je vzadu, ale nie príliš spadnutá, aby ste aj dýchať vedeli :P

Obyčajný základný sed - na prvý pohľad nič zložité, ale skúste ho urobiť dobre a zmeníte názor :P

Polovičný predklon - rukami sa oprite o nohy /kolená/ a predkloňte sa s vystretým chrbtom.

Dúfam, že vás cviky bavia, sú vážne tie najjednoduchčie, ale rovnako účinné ako zložité. Po niekoľkých dňoch cvišenia sami zistíte, že sa vyrovnávate aj v každodennom živote a o to predsa ide :)

No comments:

Post a Comment